Tuesday, 7 August 2012

Majalah MANGGA di HARAM kan


Spa tak tahu majalah MANGGA kan ? makin laa dh nk macam majalah PLAYBOY dah ...
bukan dh nk macam .. rasa dh boleh disebut mcm tu ...
itupun masih ada yang nk beli ...

Ada mangga yg halal, ada Mangga yang haram.. pandai2 lah pilih ...

Dah keluar fatwa Majalah MANGGA -HARAM- still nak beli lagi ke..? bazir duit je, dosa pun btambah, nafsu pun meninggi. AllahuRabbi.




                               لما خلق الله العقل قال له أقبل فأقبل ثم قال له أدبر فأدبر فقال
                                     ما خلقت خلقا أكرم علي منك بك آخذ وبك أعطي

Tatkala Allah menciptakan akal, Allahmenyerunya, “Mari sini.” Ia pun memenuhi seruan tersebut. Lantas dikatakan lagi padanya, “Baliklah”. Ia lantas balik. Tidak ada satu makhluk pun yang diciptakan yang lebih mulia darimu (dari akal). Karenamu diambil dan karenamu diberi.”


Masing2 ALLAH kurniakan akal fikir , so pandailah pilih yang mana baik dan buruk ...  
Wallahuam ....

5 comments:

Jejaka Terhangat said...

wow..ada lagi ke makhluk beli majalah tu? ingatkan majalah playboy tu dah lama terkubur. hehe..

unGu said...

surat khabar pun haram gak an?

WanScarlet said...
This comment has been removed by the author.
WanScarlet said...

@Jejaka Terhangat ada jt ... alaa playboy malaysia bukan senanag nk jumpa wakakak

WanScarlet said...

@unGu
walllahuam laa ungu ... surat khabar pun sama je kdg2 ... sma2 menilai ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More